Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 23 januari 2014

Vision love handles

Jag har i alla år som sportfiskare använt fiskeväst för att förvara alla mina prylar. Liksom alla andra flugfiskare drar jag med mig ett antal flugaskar, tafsmaterial, flytmedel, sjunkmedel och verktyg mm.
Med allt detta i västen blir det lätt ganska tungt och inte helt optimalt för axlar och rygg.







Därför har jag nu under en tid funderat på att testa en fiskeväska eller chestpack.
Jag fastnade för Visions Love handles som är en midjeväska full med smidiga fack och lösningar. Jag testade att packa väskan full med mina prylar som jag tidigare har haft i västen och den rymde allt dock finns det inte plats för mycket mer, så för de längre turerna till så kanske man får köra en kombination. Men för mitt vanligaste fiske tror jag det här kommer fungera perfekt.


Väskan kostar ca 600 :- och finns hos de flesta Vision återförsäljare.

Informartion från Visions hemsida - www.visionflyfishing.com



En ny praktisk designad midjeväska från oss för dig som bär en lättare börda. En traditionell midjeväska som man också kan ha i brösthöjd tack vare en justerbar halsrem. Den har 2 st D-ringar för att fästa på vadaren eller på din Aqua Back. Väskan är bred nog att ge bra support vid tyngre last. Det finns också en D-ring på halsremmen för att fästa håven.

V3577G. Grön.

Övriga egenskaper:
Två stora framfickor med blixtlås
Två inbyggda pin on reels
YKK spännen och blixtlås
Två D-ringar frampå
Två flaskhållare av nät
Två Peang fickor
Robust D-ring för håv



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar